Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Forløb gør en forskel

- Fra frygt til et fagligt greb om konflikthåndtering.

Helt overordnet er der to typer af konflikter medarbejderne risikerer at møde:

  1. Den ene er mødet og håndteringen af borgere, der til tider udviser en aggressiv, truende og/eller udadreagerende adfærd.
  2. Den anden, er de svære følelsesmæssige reaktioner som medarbejderne risikerer, at opleve i mødet med denne borger.

Følelser som frygt, usikkerhed, tvivl og tøven kan nemt hæmme ens faglige håndtering af situationen.

​​

Hvis man ved hvornår og hvordan man skal trække sig eller gribe ind, er man markant bedre rustet til at håndtere det fagligt.​

mcpherson tilbyder en række gennemprøvede og stærkt anbefalede kurser og workshops, hvor teori, praksisnære øvelser og refleksion går hånd i hånd i et lærende forløb.

Vi tilbyder dig og din arbejdsplads viden og færdigheder, der konstruktivt fremmer håndteringen af medarbejdernes to dilemmaer; 1: at kunne skabe tryghed og trivsel for de sårbare mennesker, der til tider kan udvise en aggressiv og truende adfærd. 2: at kunne håndtere det indre ubehag og den usikkerhed, der nemt kan opstår hos i selv i disse arbejdssituationer.

​​​

Temadag

Temadagen giver inspiration og nye perspektiver for både ledelse og medarbejdere. Temadagen kan have en varighed på mellem to til seks timer, afhængigt af jeres behov.

Mange af vores kunder vurderer, at netop denne ydelse har givet værdifuld inspiration i forhold til den måde de møder de sårbare mennesker, de har en omsorgs-relation til. Samtidig har medarbejderne opnået en større indsigt i egne reaktionsmønstre.

Vores kunder benytter ofte denne ydelse som en del af deres personalemøde eller som inspirationsoplæg til nye arbejdsmiljø-initiativer.

Læs mere om, hvordan andre har oplevet det. Klik her

​​

Workshops

mcpherson udbyder en række skræddersyede emne-orienterede workshops a tre eller fire timers varighed. Emnerne er tilpasset de behov, ønsker og problemstillinger som din organisation står med og designes, så de giver øjeblikkelig og praksisnær værdi for medarbejderne via konkrete og genkendelige problemstillinger.

Mange af vores kunder har valgt denne mulighed når de akut vil styrke medarbejdernes konflikt-kompetencer og samtidigt tage hensyn til kalender, normering og vagtplaner. For at sikre mest mulig indhold og brugbar værdi for medarbejderne, påregner mcpherson en forberedelsestid på omkring fem hverdage.

Gevinsten for vores kunder er, at workshoppen er forankret i et akut problem eller dilemma. Sekundært, at medarbejderne undervejs udstyres med nogle enkle redskaber, som letter den praktiske håndtering af problemerne efterfølgende.

Læs her, hvordan andre har oplevet det. Klik her

​​

Oplever I et akut problem eksempelvis med en borger, som i afmagt og forvirring retter sine frustrationer mod medarbejderne, er I velkomne til at kontakte os for at høre, hvordan vi eventuelt kan hjælpe. Klik her…

​​

Lærings- og træningsforløb

​Vores læring- og træningsforløb i “Fra Truet Til Udfordret” har typisk en varighed fra mellem 16 til 36 timer fordelt på moduler af tre til fire timer af gangen.

​​

Dette er et af de mest unikke og effektive efter-uddannelsesforløb for medarbejdere inden for ældreomsorgsområdet. Forløbet styrker hele din organisations faglighed målt på evnen til forebyggelse og håndtering af borgeres aggressive, truende og udadreagerende adfærd.

​​

En af de kommuner vi samarbejder med, er gået så langt som til at bruge dette lærings- og træningsforløb som et af redskaberne i rekrutteringen af nye medarbejdere til ældreplejen.

​​

Forløbet er en investering, der flytter personalets opfattelse af borgerens problemskabende adfærd fra truet til udfordret.

​​

Klik her og læs om forskellen mellem at være truet eller være udfordret.

​​

Læs her, hvad andre ledere og medarbejdere har fået ud af dette lærings- og træningsforløb.​

Kontakt os for
​mere information​

Vi glæder os til at høre fra dig.

Kontakt os i dag

Udfyld vores formular med så mange detaljer om dit projekt som muligt og vi vil efterfølgende svare dig hurtigst muligt.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt